Belki satrançta şahı mat edemiyorum ama
Hayatta insanları mat edebiliyorum.Bu günden alıntı;
Kuzenimin her zamanki gibi bize gelip çocuklarla oyalanıp en sonunda çalışma odasına gelip bana musallat olduğu bir gün bu gün. Dinlemek istemediğimi bildirmeme rağmen zorla Çukur dizisinin fragmanı ve özet bölümlerinden bahsetti bu alıştığım bir şey. Kendisi anlatacaklarını bitirdikten sonra ben de daha önce kendi zihnimde düşündüğüm " Hayvanların aklı var" fikrimi somutlaştırmak için daha önce bir arkadaşım sayesinde keşfettiğim goril Koko ve başka hayvanlar üzerindeki deneyleri izlemek kendime yeni fikir ve somut bilgiler katmak için bilgisayarı açtım. Kuzenim oradan atlayıp dur bak sana fragmanı göstereyim diye ortaya atıldı. Az öncekinden daha keskin ve kesin bir dille bunu istemediğimi isterse beraber araştırabileceğimizi söyledim ama o bunu dinler mi? Hayır deyip kenara çekildi. Kendisi de dinlemek ister diye bulduğum ilk videoyu açtım. Aradığım video değildi. Bir kedi ile yapılmış bir deneyden bahsediyordu her zamanki gibi sesli düşünüyordum. Kuzenim de ne uğraşıyorsun Einstein mı olacaksın sanki demez mi benim ipler koptu zaten daha önce yargılanmışlıklarımın verdiği dolmuşlukla Einstein'ın kısa bir hikayesini anlattım. (Tamam buraları biraz yanlış anlatmışım olay mektup ile gerçekleşiyor taklmamama lüksünüz var) "Einstein'ın öğretmeni bir gün annesini çağırmasını istemiş annesi okula gelmiş öğretmenin oğlun zeki çalışmıyor demesini beklemiş ama öğretmeni oğlunu okuldan almalısın senin oğlun aptal demiş." Bu gün hala Einstein konuşuluyor beyni dünyanın her bir yanına gönderildi özel olan neydi diye? Ama o sadece aptal bir çocuktu. Kuzenim verdiğim cevabın şokundayken zaten hayvanların beyni yok dedi yani benim savunduğum şeyin tersinin bir de saçmalığı. Cevabım hayvanların beyni var yoksa sinir işletim sistemi nasıl çalışırdı oldu. Zaten araştırdığım şey hayvanların bir akla sahip olduğu diye de ekledim. Kuzenim o zaman kanıtla dedi. Ben de zaten kanıtlamak düşüncelerimi belgelemek ve deneylerle yıkılmaz kılmak için araştırıyorum dedim. Vereceği cevabı yoktu. Ayrıca insanları yargılayacak önlerine taş koymamak gerektiğini de anlattım. Ya bir yürü git işine oldu cevabı. Ben durmadım ve sen beynimi saçma dizilerle doldurmaya çalışırken burada sana genel kültür bilgisi kazandırıp üstüne insanlık dersi verdim dedim. Sanırım biraz sert oynadım. Satranç yeni başladığım bir oyun ve zorluyor ama hayat ve insanlar varlığında yeni değiller bildiğim sularda bana karşı tehlikeli oyunlar oynuyorlar. Belki satranç tahtasında kötüyüm ama hayatta yavaş yavaş şaha yaklaşıyorum.
Evet evet bundan kime ne?

Yorumlar